loading...
وبلاگ طلایی
تبلت رایگان

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق واقعی به این میگن (تصویری) 1 2038 bakhtiyar
مجموعه کامل از تمام ویدیوهای Taylor Swift 0 456 max2006
تمام موزیک ویدیو های Inna 0 635 max2006
موزيك ويدئو جدید و بسيار زیبای Inna به نام Crazy S.e.x.y Wild 0 743 max2006
آهنگ جدید و فوق العاده زیبای امین حبیبی به نام زخمی . . 0 604 max2006
آهنگ جدید و بسيار زیبای مادمازل به نام فراموشي . . 1 830 max2006
دانلود فیلم Suskind 2012 با کیفیت عالی – بلوری ۷۲۰p 0 607 max2006
دانلود فیلم The Legend of Hells Gate An American Conspiracy 2011 با کیفیت خوب – DVDRi 0 545 max2006
دانلود فیلم Extinction 2011 با کیفیت عالی – بلوری ۷۲۰p 0 516 max2006
دانلود فیلم Over kanten 2012 با کیفیت عالی – بلوری ۷۲۰p 0 676 max2006
البوم شماره یک 1 533 max2006
تصاویر بسیار جالب از خطای دید یا همان خطای چشم 0 754 max2006
تصاویر بسیار جالب از خطای دید یا همان خطای چشم 0 599 max2006
ساغر صدری نماینده ایران 0 612 max2006
جون چه گوشتیه... 0 683 max2006
اس ام اس گلچین 0 507 max2006
مهلقا جابری 0 801 max2006
عکسهای جدید جسیکا آلبا 0 775 max2006
عکس های جدید هیلاری داف 0 691 max2006
گالری عکسهای جدید بسیار زیبای فریناز و سوگند 0 1273 max2006
Meysam بازدید : 235 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ضربه مغزي دانشجوي ترک تحصيلي را نابغه رياضي کرد

دانشجوي ترک تحصيل کرده سرش در يک دعواي خياباني ضربه خورد و حالا به يک نابغه رياضيات تبديل شده که مي تواند فرمولهاي رياضيات را به نمودارهاي فراکتال تبديل کند.

جيسون پجت نه مدرک دکترا و نه مدرک ليسانس دارد، در حقيقت وي ترک تحصيل کرده بود و در يک فروشگاه کار مي کرد اما از يک دهه گذشته از زماني که به شدت مورد حمله قرار گرفت و توسط اوباش خياباني به مغز وي ضربه وارد شد وي به يک نابغه رياضيات تبديل شده است. پزشکان در ابتدا تصور کردند که وي دچار ضربه مغزي شده اما ناگهان پجت شروع به رسم نمودارهاي پيچيده کرد، وي پيشتر نمي توانست اين نموارها را رسم کند و در ابتدا هيچ تصوري از چيستي نمودارها نداشت.


با بررسيهاي انجام شده مشخص شد که اين نموداردها فراکتال، (ساختاري است که هر جزء از آن با کل متشابه‌است) هستند، از آن زمان به بعد وي هرکجا نگاه مي کند فرمولهايي چون قضيه فيثاغورث را مشاهده مي کند. به دنبال اين صدمه، مغز وي در قسمتهايي کار مي کند که اکثر مردم به آن قسمتها دسترسي ندارند و براساس اظهارات  بريت بروگارد استاد عصب شناسي و فلسفه مرکز نروديناميک دانشگاه ميسوري سنت لوئيس براي وي حالت سندروم ساوانت رخ داده است.

تصاوير آينده دور زمين پس از خاموشي خورشيد

کشف بقاياي خردشده سياره‌هايي که شباهت قابل توجهي به زمين ما دارند در اطراف ستاره‌هاي کوتوله سفيد چشم اندازي از آينده سياره ما را نشان مي‌دهد، يکي از اخبار علم و فناوري هفته جاري بودند.

کارشناسان فيزيک نجومي دانشگاه وارويک در انگلستان چهار ستاره کوتوله سفيد کشف کرده اند که اطراف آنها تکه هاي خرد شده سياره ها به چشم مي خورد. در طي زندگي يک ستاره در دوران پيري برخي از ستارگان که از حد مشخصي بزرگتر باشند به سياه چاله و اگر از اين حد کوچک‌تر باشند تبديل به کوتوله سفيد مي‌شوند. ماده تشکيل دهنده کوتوله‌هاي سفيد به اندازه‌اي به هم فشرده‌است که يک قاشق غذاخوري آن چند تن وزن دارد.

بوريس گانسيک از دپارتمان فيزيک دانشگاه واويک که رئيس اين تيم تحقيقاتي بود اظهار داشت که فرآيند مخربي که موجب شده اين حلقه هاي گرد وخاک اطراف اين ستاره هاي کوتوله سفيد ايجاد شوند يک روز در منظومه شمسي ما شکل مي گيرند. آنچه که امروز در اين ستاره هاي کوتوله سفيد مشاهده مي کنيم ممکن است چند صد سال نوري ديگر براي زمين ما رخ دهد.

کشف راز موهاي بلوند ساکنان جزاير سليمان

ساکنان جزاير سليمان در شرق پاپوآ گينه نو مردماني با پوست تيره هستند، اما موي بلوند آنها طي دهه‌ها تعجب و شگفتي دانشمندان را برانگيخته بود که در نهايت دانشمندان با انجام آزمايشهاي ژنتيک اين معما را طي اين هفته حل کردند. يک آزمايش ژنتيک نشان مي دهد که ساکنان جزاير سليمان داراي ژنهاي بومي هستند که به آنها موي بلوند مي دهد و اين ژن با ژني که اروپائيان در اثر آن موي بلوند دارند متفاوت است.

جمع آوري اطلاعات از سال 2009 براي شان ميلس به عنوان يک ژن شناس و دکتر نيکولاس تيمپسون بسيار دشوار بود چرا که قسمت اعظم جزاير سليمان توسعه نيافته است، در بخشهايي از اين جزاير هيچ جاده، برق يا تلفني وجود ندارد. از نظر جهاني داشتن موي بلوند مسئله نادري است که تنها فراواني قابل توجه آن تنها در اروپاي شمالي و اقيانوسيه از جمله جزاير سليمان و همسايگان آن مشاهده مي شود. ساکنان اين جزاير معمولا توضيحات محتملي براي اين موي بلوند ارائه مي کنند، آنها عمدتا به قرارگيري در معرض تابش نور خورشيد و رژيم غذايي غني دريايي اشاره مي کنند.

تصاوير قهوه‌سازي که قهوه را مطابق سليقه افراد در فنجان مي‌ريزد

شايد ابداع دستگاه قهوه سازي که به يک اسکنر انگشت مجهز است و مي داند که هرکس دوست دارد چگونه قهوه خود را بخورد، پاياني براي فعاليت کافي شاپها باشد. شرکت توليد لوازم الکتريکي فيليپس با ارائه دستگاه سائسکو زلسيس آي دي (Philips Saeco Xelsis ID)  که مي تواند اثر انگشت شش نفر را ذخيره کرده و اطلاعات مربوط به علاقه آنها نسبت به قهوه را در خود نگاه دارد مي تواند تحولي در توليددستگاه هاي قهوه ساز خانگي رقم بزند.

اما اين دستگاه قهوه ساز جديد راه حلي در اين رابطه ارائه کرده است. در قسمت فوقاني دستگاه قهوه ساز سائسکو زلسيس آي دي يک اسکنر انگشت تعبيه شده است. وقتي انگشت خود را روي آن بکشيد قهوه را همانطوري فراهم مي کند که قبلا به آن اعلام کرده ايد.
 
مشاهده رگهاي خوني زمين از فضا

دلتاهاي سياره زمين قهرمانهايي هستند که با انتقال رسوبات رودخانه‌ها به خطوط ساحلي حيات را براي صدها هزار کيلومتر در سراسر سياره زمين به ارمغان مي‌آورند.

يک نفر از هر 15 نفر جمعيت جهاني در کنار يکي از 40 دلتاي مهم زمين زندگي مي کند و به قدرت پايان ناپذير آنها براي ثبات پذير کردن منطقه اي که در آن به سر مي روند اتکا کرده اند.

 
با نگاهي از فضا، اين مناطق گسترده به نظر شبيه رگهاي خوني مي رسند که از سراسر قاره ها عبور مي کنند تا به دريا برسند. در حقيقت تنها زماني که از بالا به آنها نگاه کنيم مي توانيم وسعت و تأثيري که بر شکل دهي به سرزمين ما دارند و همچنين زيبايي آنها را درک کنيم.
 
بزرگ ترين و روشن ترين ماه در اقصي نقاط دنيا
 
بزرگترين و درخشان ترين ماه کامل امسال، اين هفته درحالي که اين همسايه آسماني ما از نزديکترين مدار زمين عبور مي کرد در نقاط مختلف جهان قابل مشاهده بود.

به دنبال نزديک شدن ماه و قرار گرفتن آن در نقطه حضيض (نزديکترين فاصله ماه به مدار زمين) جز و مد درياها در سراسر دنيا افزايش يافت اما از سوي ديگر باورهاي نادرست عامه مردم نيز درباره افزايش جرايم يا رفتارهاي جنون آميز همزمان با بزرگ شدن ماه قابل انکار نيست، مسئله اي که به کرات از سوي کارشناسان مورد تکذيب قرار گرفته است.

کارشناسان اظهار مي دارند که اين ماه کامل بيش از 14 درصد بزرگتر و بيش از 30 درصد روشن تر از ساير مواقع سال بوده است چرا که از 356 هزار کيلومتري زمين عبور کرده است که اين فاصله 24 هزار کيلومتر نزديک تر از ميانگين اين فاصله نسبت به زمين بوده است. فاصله ماه از زمين در طول سال متغير است چرا که ماه يک مدار بيضي شکل و نه يک مدار دايره اي را طي مي کند. از اين پديده با عنوان حضيض ( نزديکترين فاصله ماه به مدار زمين) ياد مي شود اما ستاره شناسان اظهار مي دارند که اين رخداد آسماني نسبتا غير متداول است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما بکدام بخش در سایت بپردازیم بهتر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 97
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 2019
  • آی پی امروز : 130
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 237
  • باردید دیروز : 252
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,418
  • بازدید ماه : 1,418
  • بازدید سال : 55,240
  • بازدید کلی : 519,891
  • رتبه سایت
    ...چه کشور هایی از سایت ما بازدید کرده اند؟
    ADS